NOTER İŞLEMLERİ, 17.09.2024
NOTER İŞLEMLERİNE DAİR BİLGİ NOTLARI
Noter işlemleri için internet sitemiz http://strazburg.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/334407
veya
www.konsolosluk.gov.tr internet sitesinden randevu alınması zorunludur.
NOTER İŞLEMLERİ
1- VEKALETNAME
2- AZİLNAME
3- TASDİK İŞLEMLERİ
4- EHLİYET DOĞRULUK ARAŞTIRMASI
5- TÜRKİYE'YE ARAÇLA SEYAHAT BİLGİLERİ
6- DİĞER BELGELER
1. VEKALETNAMELER
Vekaletnameler Onaylama ve Düzenleme şeklinde olmak üzere düzenlenmektedir. Vekalet verecek kişinin aşağıdaki bilgi ve belgelerle birlikte şahsen Başkonsolosluğa müracaatı gerekmektedir. Vekalet veren kişi adına bir başkasının vekalet düzenlettirmesi mümkün değildir. Vekil tayin edilecek kişinin ayrıntılı nüfus bilgilerinin (Baba adı, doğum tarihi, T.C. Kimlik numarası) getirilmesi yeterli olup, şahsen gelmesi zorunlu değildir.
Önemli: 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın Bankacılık ve Satış işlemlerine dair verecekleri vekaletnameler için sağlık raporu (certificat médical) almaları gerekmektedir. Sağlık raporunda ilgilinin resmi işlem yaptırması ve belge düzenlettirmesinde bir engelinin bulunmadığının belirtilmesi gerekmektedir. Okuma-yazması olmayan vatandaşlarımızın beraberlerinde 2 adet şahit getirmeleri gerekmektedir.
a) Vekalet düzenlenebilmesi için gerekli belgeler:
T.C. Kimlik kartı (İzinle vatandaşlıktan çıkmış olanlar için mavi kart)
İki adet fotoğraf :Merkez Bankası vekaleti, Düzenleme şeklinde yapılan vekaletnameler, (Alım-satım, inşaat, kredi, ipotek, kooperatif vs.), Boşanma ile ilgili vekaletnameler, Araç satışı için yapılan vekaletnameler ve Sözleşmeler ve vasiyetnamelerle ilgili olarak düzenlenecek vekaletnameler için iki adet fotoğraf yapıştırılması gerekir.
Adres tespiti için Oturma kartı (carte de séjour)
Vekalet verilecek kişiye ilişkin ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. Kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi)
Gayrimenkul satışı, istimlak, inşaat, ipotek vs. işlemlere ilişkin vekaletnamelerde sözkonusu gayrimenkulün tapu kayıtlarına ilişkin ayrıntılı bilgiler, tapu senedinin orjinali veya bir fotokopisi.
Merkez Bankasından para çekilmesi için düzenlenecek vekaletnamelerde hesabın açılması sırasında ibraz edilen pasaport ve banka tarafından verilen kredi mektubuna ilişkin ayrıntılı bilgiler.
Kooperatif işlerine ait vekaletnamelerde Kooperatifin tam adı ve adresi.
Sürücü vekaletnamelerinde, aracın ruhsatı (carte grise) veya 1 adet fotokopisi
Vekâletnamelerinizin mümkünse daha önceden temin edebileceğiniz bir örneğinin temiz bir fotokopisini veya bir hafıza kartına ( Clé USB ) kaydedilmiş word formatında bir kopyasını yanınızda getirmeniz işleminizin daha süratli ve etkili yapılması açısından önem taşımaktadır.
Yabancı uyruklu şahısların vekaletname işlemleri
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı bulunmayan ve Türkçe bilmeyen yabancı şahısların her türlü vekaletname işlemleri yeminli tercüman ile birlikte yapılmaktadır.
Bu yüzden yabancı uyruklu olup Türkçe bilmeyen yabancı uyruklu kişilerin Başkonsolosluğumuza gelmeden önce yeminli tercüman ile irtibata geçmeleri gerekmektedir.
Başkonsolosluğumuz görev bölgesinde bulunan yeminli tercümanların listesini Başkonsolosluğumuzresmi internet sayfasındaki“Bilgi Notları”başlığı altında bulabilirsiniz.
►Temsilciliğimizde düzenlenenvekaletnamenin Türkiye’deikamet eden vekile gönderilmesinin 2 yöntemi bulunmaktadır:
1) Vekaletnamenin posta yoluyla gönderilmesi
2) Vekilin Türkiye’de bulunan herhangi bir noterden vekaletnamenin örneğini temin etmesi
Başkonsolosluklarımızda/Konsolosluklarımızda vekaletname düzenletenlerin vekil ettikleri kişilerin ülkemizde bulunan herhangi bir noterlikten örnek alması uygulamasına19 Ağustos 2019 tarihi itibariyle başlanmıştır. Yeni uygulamayla birlikte, Başkonsolosluklarımızda/Konsolosluklarımızda düzenlenen vekaletnamenin posta yoluyla (fiziken) ülkemize iletilmesi zorunluluğu ortadan kalkmıştır.
2. AZİLNAME
Vekaletin sona erdirilmesi amacıyla düzenlenen azilname için: İlgilinin kimlik kartı veya nüfus cüzdanı, iptal edilecek vekaletin düzenlendiği noterliğin adı, tarihi ve numarasına ilişkin bilgiler ile azledilecek kimsenin adı, soyadı T.C. Kimlik numarası ve açık adresinin bilinmesi gerekmektedir.
3. TASDİK İŞLEMLERİ
a) Çeviri Tasdikleri: Kesinleşmiş Mahkeme kararları ve noterlerce düzenlenen belgelerin, Fransızca doğum Kayıt Örnekleri, Fransız vatandaşlığına geçiş belgesi, Oturma kartı gibi yeminli tercümanlar tarafından Türkçeye çevrilen belgelerin tasdiki.
Mahkeme kararları ve noterlerce düzenlenen belgelerin mahkeme kararının alınmış olduğu İstinafMahkemesince onaylanması,belgelerinüzerine"Apostille"kaşesi basılması gerekmektedir.
Onay için :
Belgenin aslı ve tasdikli fotokopisi ile birlikte Türkçe çevirisi (2 adet) getirilmesi gerekir.
Belgelerin çevirilerinin Başkonsolosluğumuz tarafından tanınan ve listemizde kayıtlı bulunan yeminli tercümanlar tarafından yapılması zorunludur.
b) Muvafakatname, taahhütname, feragatnameler, dışarıda yazılan dilekçeler ve imza sirkülerlerinin tasdiki:
Tebliğ, İhtarname, ihbarname,ibraname, protesto tasdikleric)
Ticari belgelerin tasdiki (Ticaret odalarından gelen belgeler). Fatura tasdik işlemlerinden alınan harç bedeli faturanın tutarına göre hesaplanır.
c) Suret, Fotokopi tasdiki:
Vekaletname, Azilname, Satış sözleşmesi, Vasiyetname vb. belgelerin fotokopilerinden suret düzenlenmesi ;
Tasdik için gerekli belgeler:
Fotokopisi veya sureti yapılan belgenin aslı
Belgenin aslının ve tercümesinin iki adet fotokopisi
YABANCI NOTERLİKLERDE DÜZENLENMİŞ OLAN VEKALETNAMELERİN GEÇERLİLİĞİ
Bilindiği üzere yabancı makamlar önünde düzenlenen vekaletnameler, sözkonusu ülke yetkilimakamlarınca Apostil şerhi tatbik edilmesi veyavekaletnamenin anılan ülkede bulunan Başkonsolosluğumuzca onaylanması halinde ülkemizde geçerli kabul edilmektedir.
Bununla birlikte Noterlik Kanunumuzun 89. maddesi uyarınca aşağıdakivekaletname vebelgelerin mutlak suretle dış temsilciliklerimizde düzenlenmesi gerekmektedir.
- Niteliği bakımından tapuda işlem yapılmasını gerektiren sözleşme ve vekaletnameler,
- Vasiyetname,
- Mülkiyeti muhafaza kaydıyla satış,
Sözkonusu belgelerin yabancı makamlar önünde düzenlenerek Apostil şerhi tatbik edilmesi halinde dahi ülkemizde geçerli kabul edilmeleri mevzuatımız uyarınca mümkün değildir.
4. SÜRÜCÜ BELGELERİ
Karayolları Trafik Kanunu'nda yapılan değişiklik çerçevesinde, 01.01.2016 tarihinden itibaren Emniyet Genel Müdürlüğünce yeni tip sürücü belgeleri verilmeye başlanmıştır.
Geniş bilgi notu ayrıca eklenmiştir.
EHLİYET DOĞRULUK –GEÇERLİLİK BELGESİ
Türkiye’den alınan Sürücü belgelerinin Fransız ehliyetiyle değiştirilebilmesi için ehliyetin alındığı valilikten yapılacak doğruluk araştırması için vatandaşlarımızın internet sitemiz http://strazburg.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/334407
veya
www.konsolosluk.gov.tr internet sitesinden Noter İşlemleri sekmesinden herhangi bir alt başlıktan randevu almaları zorunludur.
Gerekli Belgeler:
Ehliyet Belgesinin aslı
Ehliyet Belgesinin fotokopisi
5-TÜRKİYE’YE ARAÇLA SEYAHAT BİLGİLERİ
Vekalet verecek kişinin Başkonsolosluğumuza şahsen gelmesi veT.C.
Kimlik Kartını
ibraz etmesi ZORUNLUDUR.
T.C. Kimlik Kartının fotokopisi veya fotoğrafı ile işlem yapılması mümkün değildir.
Vekaleti veren kişi adına bir başkasının vekalet düzenlettirmesi mümkün değildir.
Vekil tayin edilecek kişinin T.C. kimlik numarası yeterlidir. Şahsen temsilciliğimize gelmesine gerek YOKTUR.
Okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımız 2 tanık eşliğinde vekalet başvurusunda bulunabilirler. Tanıkların okuryazar olmaları ve T.C. Kimlik Kartı ile şahsen gelmeleri zorunludur.
A) ŞİRKET ARAÇLARI
A-1)Araç sahibi ŞİRKET, bir başkasına
ait ise:
Şirket yetkilisi tarafından Fransa Noterinden alınan veya Belediyesinde
düzenlenen,
şirket aracının Türkiye’ye götürülebilece
ğini belirten ve aracın tüm bilgilerini içeren belgenin (Attestation sortie de
véhicule)
Başkonsolosluğumuz resmi internet adresinde listesi yayınlanan yeminli
tercümanlar tarafından tercüme edilmesi ve konsolosluk tarafından tercüme
onayının yapılması gerekmektedir.
http://strazburg.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/386471
(araç sahibinin gelmesi zorunlu değildir )
Veya
Şirket yetkilisinin Türk vatandaşı olması durumunda (T.C. Kimlik Kartıve Türkçe okuma yazması olan) :
Şirket yetkilisininRANDEVUtarih ve saatinde aşağıda belirtilen evraklarla birlikte,şahsen Başkonsolosluğumuza gelerek vekaletname düzenlemesi gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
1) T.C. Kimlik Kartı (yabancılar için bu vekaletname düzenlenmemektedir)
2) Aracın Ruhsatı (Carte Grise)
3) Son 6 ayda alınmış E-Kbis
A-2) Araç sahibiŞİRKET,kendi adına kayıtlı ise :
Şirket yetkilisinin, şirket yetkilisi oldu
ğunu gösteren son 6 ayda alınmış belgenin (E-Kbis),
Başkonsolosluğumuz resmi internet adresinde listesi yayınlanan yeminli
tercümanlar tarafından tercüme edilmesi ve konsolosluk tarafından tercüme
onayının yapılması gerekmektedir. http://strazburg.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/386471
(araç sahibinin gelmesi zorunlu değildir )
B) ŞAHIS ARAÇLARI
B-1) Araç BAŞKA birisine (TÜRK/ŞAHIS) ait ise:
• Araç sahibininRANDEVUtarih ve saatinde, aşağıda belirtilen evraklarla birlikte,şahsen Başkonsolosluğumuza gelerek vekaletname düzenlemesi gerekmektedir. (yabancılar için bu vekaletname düzenlenmemektedir)
Gerekli Belgeler:
1) T.C. Kimlik Kartı
2) Aracın Ruhsatı (Carte Grise)
3) Aracı Türkiye’ye götürecek kişiye ait kimlik bilgileri
B -2) Araç başka birisine (TÜRK veya YABANCI/ŞAHIS) ait ise:
• Araç sahibinin, Fransa Noterinden alınan veya Belediyesinde düzenlediği,
şahıs aracını Türkiye’ye götürülebileceğini belirten ve aracın tüm bilgilerini
içeren belgenin (Attestation sortie de véhicule)
Başkonsolosluğumuz resmi internet adresinde listesi yayınlanan yeminli
tercümanlar tarafından tercüme edilmesi ve konsolosluk tarafından tercüme
onayının yapılması gerekmektedir.
http://strazburg.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/386471
(araç sahibinin gelmesi zorunlu değildir )
6. DİĞER BELGELER
Noter servisince düzenlenen Türkçe ve Fransızca diğer belgeler ve bunlar için gerekli belgeler:
a) Yurt dışında işçi olduğuna dair belge: oturma-çalışma kartı, nüfus cüzdanı, pasaportu, ücret bordrosu(fiche de paie)’leri, iş kontratı vb. belgelerin getirilmesi gerekir.
b) Yaşam Belgesi (Berhayat İlmühaberi): Oturma kartı, nüfus cüzdanı, pasaportu, EDF-GDF veya Quittance de Loyer veya vergi beyannamesi getirilmesi gerekir. Bu belgenin düzenlenebilmesi için ilgilinin bizzat gelmesi, gelemeyecek kadar hasta ya da yaşlı ise durumunun doktor raporu ile tespiti ve yaşadığının kanıtlanması gerekir.
c) Sigorta kayıt belgesi: Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan verilen sigorta kartı veya Belge (Attestation).
d) Ölüm belgesi: Kişinin öldüğünü belirten Türkçe ölüm belgesi.
e) İkametgah nakil belgesi
Türkiye'ye kesin dönüş yapan bir vatandaşımızın öncelikle gitmeden önce İkametgah Nakil Belgesini Başkonsolosluğumuzdan temin etmesi gerekmektedir. Sözkonusu belgenin temin edilebilmesi için aşağıda yazılı olan belgelerin Başkonsolosluğumuza ibrazı gerekmektedir.
İkametgah Nakil Belgesi bir defaya mahsus olarak alınabilir. İkametgah Nakil Belgesi alabilmek için Türkiye’de bir yılda 6 aydan fazla kalmamış olmak ve yurt dışında kesintisiz en az iki yıldır ikamet ediyor olmak gerekmektedir.
Gerekli belgeler:
1- İşverenden ilişiğinin kesildiğine dair belge,2- Pôle d’emploi’dan işsizlik parası veya yardımı almadığınıza ve iş aramadığınıza ilişkin belge,3- İkamet ettiğiniz mahalle belediyesinden “ Mairie” Türkiye’ye döneceğinizi ve Türkiye’de ikamet edeceğiniz adresi bildirerek adres değişikliğine ilişkin belge (Changement domicile)4- İhtiyarlık sigorta primi kesintilerini durdurduğunuza ilişkin belge (Declaration de radiation)5- Öğrenciler için okulla ilişiklerini kestirdiklerine ilişkin belge.6- Pasaport, nüfus cüzdanı, oturma kartı veya Fransız Kimlik kartı7- Nakliye şirketinden eşyaların nakliye edileceğini belirten belge.
ÖNEMLİ NOT:
Başkonsolosluğumuzca yapılan konsolosluk işlemlerinden tahsil edilen harçların ödeme şekilleri:
a) Bizzat Başkonsolosluğa gelerek işlem yaptıranlardan harç bedeli makbuz karşılığında nakit (éspeces) olarak tahsil edilir. Banka kartı veya çekle ödeme kabul edilmemektedir.
Noterlik ücretleri sayfa sayısı, vekalet veren sayısı ve konusuna göre çeşitlilik arzetmektedir. Asgari bir vekaletname ücreti 37 Avro tutarındadır.
b)Başkonsolosluğumuza gönderilen her belge ve talebin açıkça hangi işlem ile ilgili olduğu belirtilmeli talep edenin adres ve telefon bilgileri yazılmalıdır.
BAŞKONSOLOSLUĞUMUZDA NOTERLİK İŞLEMİ YAPTIRACAK VATANDAŞLARIMIZINT.C. KİMLİK KARTLARINI VEYA T.C. NÜFUS CÜZDANLARINI, OTURMA KARTLARINI VE T.C. PASAPORTLARINI YANLARINDA GETİRMELERİ ÖNEMLE RİCA OLUNUR
Pazartesi - Cuma
08.30 - 12.30 / 14.00 - 16.00
Randevularınızı internet sitemiz veya konsolosluk.gov.tr adresinden alabilirsiniz. Hukuk Danışmanı: Çarşamba günleri 09:00-12:00
Tatil Günleri 2024
1.01.2024 | Yeni Yil Tatil | |
29.03.2024 | Alsace ve Moselle Bölgelerinde Dini Tatil (Vendredi Saint) | |
1.04.2024 | Fransa'da Dini Bayram (Paskalya) | |
10.04.2024 | Ramazan Bayramı 1.Günü | |
1.05.2024 | Emek ve Dayanışma Günü | |
8.05.2024 | II. Dünya Savaşı Zafer Günü | |
9.05.2024 | Fransa'da Dini Tatil (Ascension) | |
20.05.2024 | Fransa'da Dini Tatil (Pentecôte) | |
15.06.2024 | Kurban Bayramı 1. Günü | |
14.07.2024 | Fransa Ulusal Bayramı | |
15.08.2024 | Fransa'da Dini Tatil (Assomption) | |
29.10.2024 | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | |
1.11.2024 | Fransa'da Dini Tatil (Toussaint) | |
11.11.2024 | I.Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü | |
25.12.2024 | Fransa'da Dini Tatil (Noel) | |
26.12.2024 | Alsace ve Moselle Bölgelerinde Dini Tatil (Sainte Etienne) |
+ 90 312 292 29 29 / +33 180 14 63 35