Fransa’da öğrenim gören lisans ve lisansüstü öğrencilerimizin dikkatine
Fransa’da lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilerimizin öğrencilik hallerini ilgilendiren tüm idari konularda ilgili öğrenim kurumları ve yerel makamlar nezdindeki her türlü işlemlerinde gerekli dikkat ve titizliği göstermeleri önem taşımaktadır.
Bu husus, öğrencilerimizin Fransa’daki ikametlerini ve öğrenimlerini yürürlükteki yasal çerçeveye uygun bir şekilde sürdürebilmeleri ve arzu edilmeyen durumlarla karşılaşmalarının önlenebilmesi bakımından gereklidir.
Yabancıların Fransa’daki ikametgah, öğrenim ve çalışma durumlarını yakından ilgilendiren, sıkı esaslara dayalı Fransız ‘‘göç ve entegrasyon politikaları’’ ışığında ve bu konuda vatandaşlarımızın, özellikle de üniversitelerde okuyan öğrencilerimizin son dönemde karşılaştıkları birtakım sıkıntılar bağlamında aşağıdaki hususların lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilerimizin dikkatine getirilmesinde yarar görülmüştür:
- Fransa’ya gelmeden önce gerekli tüm işlemleri tamamlamış olduğunuzu, bu ülkedeki mevcudiyetinizin yasallığını kanıtlayan tüm belgelerin asıllarının ya da örneklerinin yanınızda bulunduğunu teyit ediniz.
- Bu çerçevede, Fransa’nın Türkiye'deki diplomatik/konsolosluk temsilciliklerinden öğrenim vizesi alınız. Özellikle, diplomatik ve hususi pasaport sahibi öğrencilerimizin Fransız makamlarıyla oturma izni konusunda sorun yaşamamaları için bu ülkeye gelmeden önce mutlaka öğrenim vizesi almaları gerekmektedir. Zira, bu tür pasaport sahibi bazı öğrencilerin turistik ziyaret amaçlı 3 ayı geçmeyen vize muafiyetinden yararlanarak, Fransa’ya gelip üniversiteye kayıt yaptırdıkları, ancak ilgili Valiliğe oturma kartı için başvurduklarında güçlüklerle karşılaşabildikleri bilinmektedir.
- Fransa’ya geldikten sonra Paris’teki Büyükelçiliğimiz Eğitim Müşavirliği veya ikamet ettiğiniz şehrin bağlı bulunduğu Başkonsolosluklarımızla gerekli temasları kurunuz. Bu temasları koruyunuz.
- Öğrencilik dosyalarınızı Büyükelçiliğimiz Eğitim Müşavirliği veya Başkonsolosluklar bünyesindeki Eğitim Ataşeliklerinde açtırınız.
-Adres değişikliklerinizi, öğrencilik durumunuzu ilgilendiren değişiklikleri (öğrenim dalı ve derecesindeki değişiklik, öğrenim yeri nakli gibi) yasal statünüzü kaybetmemek için öğrenim gördüğünüz Kurum, ilgili Valilik ile Paris ve civarında oturuyor iseniz Büyükelçiliğimiz Eğitim Müşavirliğine ya da Başkonsolosluklar bünyesindeki Eğitim Ataşeliklerine bildiriniz. Valiliklere, adres değişikliklerinizi 8 gün içinde bildirmeniz gerektiğini hatırda tutunuz.
- Askerlik erteleme işlemleriniz için bağlı bulunduğunuz Başkonsolosluklara başvurunuz. Sözkonusu işlemlerinizi aksatmayınız.
- Aynı sınıfta bir yıldan fazla süreyle başarısız olunması veya başarısızlık dolayısıyla sıklıkla fakülte/bölüm değiştirilmesi durumunda, öğrenci statüleriniz dolayısıyla hak kazandığınız oturma izinlerinizin bağlı bulunduğunuz Valilikler tarafından yenilenmeyebileceğini hatırda tutunuz. Bu durumdaki öğrencilerin, oturma izni başvurularının reddini engellemek için okula devamsızlık yapmadıklarını gösterir resmi bir yazıyı, ilgili bölüm öğretim görevlilerinden alınan mektupları, mali kaynaklarının yeterli olduğunu gösterir belgeleri, başarısızlıklarına neden olan diğer sebepleri ortaya koyan evrakı Valiliğe ihtiyaten vermeleri tavsiye olunur.
- Eğer, oturma izninin verilmesi veya uzatılması talebiniz ilgili Valilik tarafından reddedilmişse Fransız makamlarınca, kararın tarafınıza tebliğ edilmesinden itibaren 1 ay içerisinde ülkeyi terk etmeniz istenir. Bu karara karşı ilgili Valiliğe veya bir üst idari makama itiraz yoluna gidebilir ya da İdare Mahkemesinde dava açabilirsiniz. Ancak, karara itiraz yürütmeyi durdurmamaktadır.
- Fransa’daki öğrenim yaşamınızı ilgilendiren, idari sorunlar dahil tüm sorunlara ilişkin olarak Büyükelçiliğimiz Eğitim Müşavirliği veya Başkonsolosluklarımız bünyesindeki Eğitim Ataşeliklerine başvurunuz.
- Fransa’da bulunduğunuz süre boyunca karşılaşabileceğiniz yabancı düşmanlığı, ayrımcılık v.b. gibi uygulamalar hakkında bağlı bulunduğunuz Başkonsoloslukları bilgilendiriniz.
Başarı dileklerimizle bilgi edinilmesi rica olunur.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:00 - 18:00
Değerli vatandaşlarımız, Yukarıda belirtilen çalışma saatleri Başkonsolosluğumuzun genel çalışma saatleri olup, konsolosluk işlemlerinin alındığı saatlerden farklıdır. Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr internet adresinden randevu alınması (randevu saatleri: 09:00 – 12:00 ile 14:00 – 16:00) gerekmektedir. Randevusuz alınan işlemler ise (pasaport, kimlik kartı teslimi, tebligat işlemleri gibi) 9.00-12.30 ve 14.00-17.00 saatleri arasında gerçekleştirilmektedir.
Tatil Günleri 2025
18.04.2025 | Alsace ve Moselle Bölgelerinde Dini Tatil (Vendredi Saint) | |
21.04.2025 | Fransa'da Dini Bayram (Paskalya) | |
1.05.2025 | Emek ve Dayanışma Günü | |
8.05.2025 | II. Dünya Savaşı Zafer Günü | |
29.05.2025 | Fransa'da Dini Tatil (Ascension) | |
6.06.2025 | Kurban Bayramı 1. Günü | |
9.06.2025 | Fransa'da Dini Tatil (Pentecôte) | |
14.07.2025 | Fransa Ulusal Bayramı | |
15.08.2025 | Fransa'da Dini Tatil (Assomption) | |
29.10.2025 | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı | |
1.11.2025 | Fransa'da Dini Tatil (Toussaint) | |
11.11.2025 | I.Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü | |
25.12.2025 | Fransa'da Dini Tatil (Noel) | |
26.12.2025 | Alsace ve Moselle Bölgelerinde Dini Tatil (Sainte Etienne) |
+ 90 312 292 29 29 / +33 180 14 63 35